Peter Familias

En blogg om livet som ensamstående pappa slash trött akademiker slash njutningsmänniska

Att leka knulla

with 4 comments

Emmy skrev ett intressant inlägg om lek med Barbiedockor som fick mig att reflektera över min egen barndom. Jag har en två år äldre syster som jag till och från lekt väldigt mycket med. När jag var 3-4 år (och hon 5-6) hände det titt som att vi ”lekte knulla”. Vi använde dockor, bilar, robotar, actiongubbar, starwarsgubbar, playmobilgubbar, legogubbar, gosedjur, tåg osv. Det spelade ingen roll vad det var – kunde det röra sig, kunde det knulla.

Så här i vuxen ålder kan jag förundras över hur en könslös Kendocka rent praktiskt knullar med ett Briotåg men det jag då mest slås av är den tolerans och fantasifullhet som präglade våra lekar. Varför se begränsningar när man kan se möjligheter? Vill loket (obs – loket, inte Loket) sätta på Ken så sätter loket på Ken. Punkt slut. Överlag kan jag nog säga att min syn på sex aldrig varit så liberal som den var där och då.

Våra lekar urartade så vitt jag vet aldrig i doktorslekar. Det var leksakerna som knullade – aldrig vi. Kanske var det därför som vår mamma accepterade det, trots att hon förmodligen måste satt kaffet i halsen när hon med väninnor närvarande frågade oss vad vi lekte och min syster svarade ”vi leker knulla”. För oss var det inte konstigare än så. Ibland lekte vi burken, ibland lekte vi affär och ibland lekte vi knulla.

Jag vet inte vilka spår det satt på mig och min syster. Jag tror att vi båda är rätt öppensinnade till sex. Hon är öppet bisexuell, jag är mer inofficiellt bisexuell. Och om min älskade lilla Petronella får för sig att leka knulla med sina leksaker hoppas jag bara hon är lite öppensinnad och vågar gå utanför Barbie-Ken-normativiteten. För om man inte vågar leva ut sin fantasi som liten – när ska man då våga det?
328569689_4ec37a5b85

Written by Peter Familias

28 december 2008 den 18:39

4 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. LoL

    Tommy

    09 augusti 2009 at 18:28

  2. Tommy: 🙂

    peterfamilias

    29 november 2009 at 13:11

  3. Läste i en dom där det stod att Deno Acar hotat slita en familjs spädbarn i bitar! Mycker moral i den mannen. Sen skiter jag i om han tror att han gör samhället en tjänst med sina hemsidor. Jag säger bara slita spädbarn i bitar!!!

    Johan

    13 januari 2010 at 08:28

  4. gggggg

    Anonym

    13 juli 2010 at 15:19


Kommentera

