Peter Familias

En blogg om livet som ensamstående pappa slash trött akademiker slash njutningsmänniska

Själv eller ensam?

leave a comment »

Skillnaden mellan att vara i ett förhållande och att vara singel kan vara rätt marginell har jag insett. Från att i fem år varit i ett förhållande där vi delat ekonomin rakt av (alla pengar in på ett konto, betala alla räkningar och skulder därifrån och sen dela lika på det som är kvar) så är jag singel men i precis samma ekonomiska situation. Från att i fem år varit i ett förhållande där vi de första åren var stammisar på parklubbar, därefter blev monogama och slutligen slutade ha sex så är jag nu i en situation där jag inte heller har sex. Från att i fem år först varit särbo och sedan blivit sambo är jag nu i situationen att jag fortfarande bor ihop med min dotters mamma och kommer göra det till dess att hon har möjlighet att skaffa sig ett eget boende.

Skillnaden är med andra ord rätt marginell. Fast ikväll blir det ändring på det. När jag sitter där på krogen i sällskap med glada vänner och med en öl i handen, då kommer det kännas annorlunda. När jakten kan börja…

Written by Peter Familias

10 september 2010 den 12:21

Kommentera

